Oud trainingsverslag

Verslag van een training begin september. Niet veel later zou René de trainingen overnemen.

September 2004

We hebben nog altijd geen trainer, maar vandaag hebben we toch oefeningen gedaan op de training. Cor had een programma opgesteld, maar liet het graag aan mij over om de oefeningen uit te leggen. Af en toe sprongen hij en Gudo bij.

Aanwezig: 12 man.

  • Van Neptunus 3: Bas, Cor, Peter van Beek, Ryan en ikzelf
  • Vroesenpark: Bart, Erik, Gudo en Marco
  • Euromastpark: Chris
  • Veteranencompetitie Neptunus: Rokus en Loek

Gudo heeft bij het onderdeel afwerken op goal gestaan. Voor veel spelers werd het dan ook een hele opgave om de bal erin te krijgen.

Voor het partijtje hebben de aanwezige spelers van Neptunus 3 – om beter op elkaar ingespeeld te raken – een team gevormd, samen met Loek, en gespeeld tegen de Vroesenparkspelers die waren versterkt met Chris en de af en toe zeer vuil spelende Rokus. Gudo, die zich voor de training al had afgevraagd of je verzekerd bent op het veld, kreeg van Cor een flinke schop tegen zijn scheenbeen. De Neptunus 3-spelers bleken te sterk, hoewel ze aan het eind behoorlijk wat steken lieten vallen, waardoor de parkspelers ver terugkwamen.

Na Bart, heeft nu ook Marco naar volle tevredenheid van Neptunus zijn trainingscontributie voldaan (EUR 25,00).

Trainingsprogramma

  1. warmlopen 5 minuten warmlopen, in tweetallen. ongeveer 4 rondjes 3/4 veld.
  2. rekken en strekken
  3. lopen 5 minuten lopen, in tweetallen. over 1 veldlengte: knieheffen, hakken-billen, zijwaarts, snelheid afwisselen, enz. resterend 3/4 veld: normale looppas.
  4. rekken en strekken
  5. lopen met bal per tweetal met een bal wederom het veld rond, waarbij de bal naar elkaar gespeeld wordt. onderlinge afstand: 5-10 meter. na 1 rondje van plaats wisselen (linker/rechter-been). totaal: 4 rondjes.
  6. balaanname per tweetal een bal. telkens 2 x 10 keer: a. de een gooit aan, de ander kopt terug in de handen; b. de een gooit op kniehoogte aan, de ander speelt terug in de handen; c. de een gooit aan, de ander ontvangt op de borst en speelt – voordat de bal de grond raakt – de bal terug in de handen.
  7. bal vragen tweetallen spelen elkaar de bal aan. afstand: 10 m beweging in de richting van de te ontvangen bal en terug naar achteren na aanspelen. 2-3 minuten. bal over de grond.
  8. bal hooghouden tweetallen houden bal samen hoog. eventueel met stuit.
  9. passing tweetallen spelen bal aan over steeds grotere afstand: 15 m, 20 m, 25 m enz. bal over de grond. vanaf ongeveer 30 m overgaan op bal door de lucht. bal strak spelen, niet met curve. dus: met wreef, niet met de binnenzijde van de voet. iedere afstand: 10 x.
  10. bal hooghouden (tijd voor neerzetten volgende oefening)
  11. rondo vierkanten uitzetten – niet te groot – voor rondo. max. 4 tot 5 spelers met 1 speler in het midden. ook als de bal uit het vierkant komt, schuldige speler naar het midden. 2 minuten 1 x raken. 2 minuten 3 x raken. 3 minuten zonder limiet. 2 man in het midden, vierkant groter maken.
  12. afwerken op goal afwerken op goal (afhankelijk van aanwezigheid keeper)
  13. partijtje partijvorm met kleine goaltjes of met grote goals. bij grote goals extra moeilijkheid inbrengen: scoren alleen toestaan uit een-tweetje of koppend. daarna vrije partij. afhankelijk van opkomst: oefenen op verdedigen en aanvallen of vormen met 2 goals tegen 1.